tisdag 18 november 2014

küpsetamine on ikka üks tore asi, aga kurjast!


Mulle meeldib jälle köögis toimetada ja poiss armastab seda ka, täna palus jälle, et ma teeks rohelisi saiakesi ja nii ma siis tegingi hunniku pärmitainast, selle tegin pooleks. Poolest sai 15 kaneelirulli, teise poole tegin ka pooleks, ühe poole värvisime toiduvärviga roheliseks ja teise poole sisse segasin natuke ekstra soola, päevalille seemnenid ja röstitud sibulat! Jube head olid need seemnetega. Kaneelisaiu lubasin endale ühe süüa ja loodan, et suudan ennast taltsutada ja rohkem ei võta ka!

Mitu aega võtan ennast kätte ja plaanin midagi teha tatrajahust, et olla natuke tervislikum. JAhu on olemas ka juba, eks pean ennast kätte võtma ja mingi päev midagi kokku keerama :D
Mees oli täna väga kena :D Nimelt polnud ma alguses päris kindel, kas taigen kerkib või mitte, kuna kasutasin kuivpärmi, ma pole sellega veel päris sina peale saanud! Aga kui kaneelirullid ahju sain, siis need kerkisid ikkagi väga ilusti ja ütlesin seda kõvasti, nii et mees ka kuulis. Selle peale vastas ta, et loomulikult kerkivad ja on head, miks muidu ta oleks kokaga abiellunud :D 


Küsimus on nüüd siis selline, kuidas ma suudan olla tugev ja enda näpud saiakestest eemal hoida, sest mu mees ja lapsed pole ju süüdi, et mina tahan kaalust alla võtta? Mu "mehed" on peenikesed ja armastavad mu küpsetisi, seega on ju tore, kui jätkan nende nuumamist aga kust võtta enesekontroll, et ise mitte süüa ja kui siiski söön, siis ainult ühe tüki?  Täna proovisin natuke tervislikum olla, pool jahust on nö sõelutud rukkijahu, milles on 60%  nisujahu ja 40% peeneks jahvatatud rukkijahu, samuti lisasin taignasse speltanisu, mis on selline teralisem, mitte väga peeneks jahvatatud. Tundub tervislikum, kui ainult nisujahu kasutada. Eks pean iga kord natuke vähem nisujahu kasutama ja rohkem rukkijahu ja muud, veidi tervislikumat kraami. kui kohe liiga tervislik, siis ma arnam, et mu meespere pole rahul olukorraga :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar